ارزیابی مهاجرت

ثبت نام لاتاری ایرانی های ترکیه

لاتاری گرین کارت آمریکا، همان قرعه کشی است که برای دریافت اقامت دائم آمریکا انجام می شود. هر ساله طی ماه مهر تا آبان ماه، اداره مهاجرت امریکا، این قرعه کشی را برگزار کرده و از بین برندگان این رویداد، 55000 برنده را انتخاب کرده و به آنها گرین کارت یا همان اقامت دائم آمریکا را اهدا می کند.

فرد برنده گرین کارت، می تواند از تمامی امکانات و شرایطی که شهروند آمریکایی دارد به جز برخی حقوق شهروندی مانند حق رای بهره مند باشد. از جمله امکاناتی که شخص برنده لاتاری در اختیار دارد می توان به امکان سکونت دائم، یافتن شغل دولتی و غیر دولتی، توانایی تحصیل و سفر به 170 کشور دنیا بدون ویزا اشاره کرد.

ثبت نام لاتاری ایرانیان در ترکیه

در ساله اداره مهاجرت امریکا، لیستی از کشورهای غیرمجاز برای ثبت نام لاتاری را معرفی می کند. این لیست بر این مبنا بنا شده است که کشورهایی که میزان مهاجرین (غیر از شیوه لاتاری) بالایی به این کشور دارند را از شرکت در لاتاری منع می کند.

از این رو ایرانیان می توانند در لاتاری ثبت نام کنند. زیرا نام کشور ایران جز کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری می باشد. ثبت نام برای افرادی که در خارج از کشور برای مثال ترکیه زندگی میکنند نیز به همین صورت است. در صورتی که فرد تابعیت ایرانی داشته باشد می تواند برای ثبت نام لاتاری از سهمیه کشور ایران استفاده کرده و ثبت نام کند.

شرایط ثبت نام لاتاری ایرانیان در ترکیه

افراد ایرانی که مقیم کشور ترکیه هستند می بایست شرایط زیر را جهت ثبت نام لاتاری ایرانیان در ترکیه داشته باشند.

  • در صورتی که تابعیت ایرانی دارید می توانند از سهمیه کشور ایران جهت ثبت نام استفاده کنند.
  • در صورتی که فرد همسری متولد ترکیه داشته باشد می تواند زیر مجموعه همسرش ثبت نام کرده و از سهمیه ترکیه استفاده کند.
  • در صورتی که والدین فرد متولد ترکیه باشد، فرزندان زیر 21 سال می توانند زیر مجموعه خانواده ثبت نام کرده و از سهمیه ترکیه استفاده کنند.

حتما توجه داشته باشید که محل تولد فرد با کشورش همخوانی داشته باشد به این صورت که در صورتی که فرد متولد ایران است، باید تابعیت ایرانی داشته باشد و از سهمیه ایران استفاده کند.

فقط توجه داشته باشید که محل سکونت را کشوری که در آن اقامت دارید وارد کنید و آدرس را به صورت دقیق وارد کنید. ادامه روند ثبت نام دقیقا همانند شهروندان ساکن ایران انجام خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت

برای ثبت نام لاتاری ایرانیان در ترکیه مشخصات فردی و عکس مخصوص لاتاری نیز است و نیازی به پاسپورت نیست، اما اگر برنده لاتاری شدید پاسپورت نیاز است، که مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت به شرح زیر است:

  • سه قطعه عکس پاسپورتی رنگی با زمینه ی سفید.
  • کپی مدارک هویتی شما
  • مقدار پولی که برای اخذ پاسپورت به شما اعلام میشود همراه خود داشته باشید.

همچنین می بایست مدنظر داشته باشید که برای ثبت نام لاتاری به عنوان نفر اصلی می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشید. افراد زیر 21 سال می بایست حتما به عنوان زیر مجموعه پدر و مادر ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است افراد 18 تا 21 ساله می توانند هم به عنوان نفر اصلی و هم به عنوان زیر مجموعه پدر و مادرشان ثبت نام نمایند و شانس برنده شدنشان را افزایش دهند در صورتیکه افراد بالای 21 سال می بایست حتما به عنوان نفر اصلی ثبت نام نمایند.

روش ثبت نام لاتاری ایرانیان در ترکیه

اکنون که با لاتاری و شرایط ثبت نام آن آشنا شدید، ممکن است با این سئوال مواجه شوید که از کجا می توانید برای ثبت نام لاتاری اقدام کنید. کلیه افراد چه ایرانیان داخل و یا خارج از کشور می توانند به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت کارت سبز به نشانی https://cartesabz.net/register/ ثبت نامشان را انجام دهند.

متاسفانه بارها دیده شده است که افراد به علت ثبت نام در سامانه های اشتباه و یا درج اطلاعات نادرست از قرعه کشی حذف می شوند و یا با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد، لذا بررسی اطلاعات شما بسیار اهمیت دارد و اینکه شما از چه طریق ثبت نام می نمایید ممکن است در سرنوشت شما تأثیر بگذارد.

برای کسب آگاهی و یا هر گونه سئوال و مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب کارت سبز که سالهاست در این زمینه فعالیت می نمایند و تجربه لازم را دارند، مشورت نمایید چرا که می توانند راهگشای کار شما باشند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

اگر تمایل دارید در زمینه ثبت نام لاتاری ایرانی های ترکیه مشاوره دریافت نمایید، فرم زیر را تکمیل و پرداخت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان کارت سبز با شما ارتباط بگیرند


ارزیابی مهاجرت
2 پاسخ
  1. آتنا گفته:

    من ساکن شهر استانبول ترکیه هستم، برای ثبت نام لاتاری راهنمایی میدید که چیکار کنم، تشکر
    و اینکه نیازی نیست که حضوری بیایم شرکت شما؟

    پاسخ
    • ساناز قنبری گفته:

      شما خیلی راحت میتونید از طریق سایت ما اقدام یه ثبت نام نمایید براتون لینک ثبت نام رو میفرستم
      https://cartesabz.net/register/
      هرجا سوال داشتید یا ابهامی بود میتونید به تلگرام 09391324467 پیام بدید

      پاسخ

نظر خود را درباره ثبت نام لاتاری ایرانی های ترکیه ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *