ارزیابی مهاجرت

درصد، احتمالات و افزایش شانس برنده شدن در لاتاری

درصد،‌ احتمالات و شانس برنده شدن در لاتاری، یکی از مهم ترین موضوعاتی می‌باشد که متقاضیان لاتاری، به دنبال جواب آن هستند. بعضی از منابع با مطرح نمودن مطالبی، اطلاعات نادرستی را به شرکت کنندگان لاتاری، منتقل می‌نمایند. بنابراین اکثر متقاضیان ثبت نام لاتاری آمریکا به دنبال محاسبه شانس برنده شدن در لاتاری و هم‌چنین جستجوی راه‌های افزایش احتمال قبولی در لاتاری می‌باشند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید توصیه ما بر این است که تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید چراکه ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با درصد، احتمالات و شانس برنده شدن در لاتاری آشنا کنیم.

بررسی درصد، احتمالات و شانس برنده شدن در لاتاری

برای تعیین درصد برنده شدن در قرعه کشی لاتاری، باید اطلاعات کاملی در رابطه با تعداد ثبت نام کنندگان و هم‌چنین تعداد ویزاهای مهاجرتی قابل اختصاص به کشورهای مختلف داشته باشیم. وزارت امور خارجه آمریکا هر سال ۵۵ هزار ویزای مهاجرتی را برای کشورهایی که دارای شرایط ثبت نام لاتاری هستند، ارزیابی می‌کند. با توجه به اینکه هر کشور حداکثر 7 درصد از این ویزا‌ها را می‌تواند دریافت نماید، می‌توان حدس زد که ایران بین ۴۵۰۰ الی ۵ هزار ویزا دریافت خواهد نمود.

اما یک سری سوالات مطرح می‌شود که آیا راه‌هایی جهت افزایش شانس برنده شدن در قرعه کشی لاتاری وجود دارد؟

آیا سطح تحصیلات یا شغل بر شانس برنده شدن در لاتاری تاثیرگذار هستند؟

در پاسخ این سوالات باید بگوییم که تمامی متقاضیان لاتاری گرین کارت آمریکا دارای شانس برابری جهت برنده شدن در لاتاری هستند و داشتن مدرک دانشگاهی یا شغل مناسب، احتمال برنده شدن در لاتاری را افزایش نخواهد داد.

توصیه ما بر این است، به جای اینکه به فکر افزایش شانس برنده شده در لاتاری باشید، سعی کنید تعداد شانس‌های قرعه کشی لاتاری را افزایش دهید اما نه به این صورت که چند بار در قرعه کشی لاتاری ثبت نام کنید!!!!! اگر شما در عرض یک سال بیش از یک بار در قرعه کشی لاتاری شرکت کنید نه تنها شانس شما برای برنده شدن در لاتاری افزایش نخواهد یافت، بلکه در واقع شانس خود را با این کار کمتر خواهید نمود.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که به چه شکل می‌توانیم تعداد شانس‌های برنده شدن در لاتاری را افزایش دهیم؟ در پاسخ این سوال می‌توان گفت که برخی از افراد می‌توانند در قرعه کشی لاتاری تعداد شانس‌های خود را افزایش دهند این افراد عبارتند از:

1- افراد متاهل (ثبت نام 2 شانسه)

افراد متاهل می‌توانند دو شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری را داشته باشند به این صورت که یک بار آقا به عنوان نفر اصلی در لاتاری ثبت نام می‌کند و خانم و فرزندان زیر 21 سال و مجرد به عنوان زیر مجموعه او در لاتاری ثبت نام می‌کنند و یک بار برعکس. خانم به عنوان شخص اصلی در لاتاری ثبت نام کرده و آقا و فرزندان زیر 21 سال به عنوان زیر مجموعه او در این قرعه کشی شرکت می‌کنند. به این ترتیب تمام افراد این خانواده دو شانس برای برنده شدن در لاتاری را خواهند داشت.

لازم به ذکر است برای ثبت نام دو شانسه لاتاری هر دو فرد باید تمام شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری را داشته باشند. یعنی هم آقا و هم خانم باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متولد کشور مجاز به ثبت نام باشند. نا گفته نماند که اگر تنها یک نفر در کشور مجاز به ثبت نام در لاتاری متولد شده باشد و همسر او در کشوری غیر مجاز به دنیا آمده باشد، این زوج تنها یک بار می‌تواند در این قرعه شرکت کرده و به این صورت تنها یک شانس برای برنده شدن در لاتاری را خواهند داشت.
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا دو سال سابقه کار در طی 5 سال گذشته از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام در لاتاری است. هر دو زوج، هم آقا و هم خانم برای اینکه بتوانند از امتیاز دو شانسه برخوردار شوند باید دارای این شرط باشند، یعنی هم مدرک تحصیلی آقا و هم مدرک تحصیلی خانم باید حداقل دیپلم باشد و اگر دیپلم نداشته باشند، باید برای گرفتن ویزا حتما سابقه کار ارائه دهند.

2- افراد زیر 21 سال و مجرد (ثبت نام 3 شانسه)

اگر شما نیز یک فرد مجرد و زیر 21 سال هستید و دیپلم ۱۲ ساله دارید، سه شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری را خواهید داشت به این صورت که:

یک بار می‌توانید به عنوان زیر مجموعه پدر خود در لاتاری ثبت کنید.

بار دوم می‌توانید به عنوان زیر مجموعه مادر خود در لاتاری ثبت نام نمایید‌.

بار سوم هم می‌توانید به صورت مستقل در این قرعه کشی شرکت کنید.

3- کشور مجاز (شرکت در قرعه کشی)

سهمیه هر کشور در لاتاری به میزان مهاجرت کنندگان‌ آن کشور از طرق غیر لاتاری بستگی دارد. هر کشور هر سال ۷ درصد از ظرفیت کل ویزا‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به اینکه جمعیت مهاجر کشورهایی مثل چین، پاکستان، مکزیک و هند در آمریکا بسیار زیاد است به همین علت این کشور‌ها اجازه شرکت در لاتاری را ندارند، لیست کشورها غیر مجاز را با کلیک روی لینک زیر مطالعه نمایید: کشورهای غیرمجاز برای ثبت نام لاتاری

لازم به ذکر است اگر شما ساکن کشورهای مجاز نظیر ایران و افغانستان باشید می توانید در لاتاری ثبت نام کنید.

4- ثبت نام اصولی (دریافت ویزا)

باید به این نکته اشاره کرد که در صورت عدم ثبت نام به صورت اصولی حتی اگر در قرعه کشی لاتاری برنده شوید باز به شما ویزا داده نخواهد شد، به همین علت توصیه ما بر این است که ثبت نام خود را به یک مجموعه معتبر و با تجربه و دارای سابقه مثل مجموعه کارت سبز به نشانی https://www.cartesabz.net/register بسپارید تا تمامی عوامل نظیر مشخصات فردی، عکس و سایر موارد بررسی اصولی شوند.

 

سوالات متداول

  • چند نفر در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شوند؟

۵۵۰۰۰ نفر از متقاضیان در سراسر جهان در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شوند. قبلا 50 هزار نفر در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شدند اما اکنون این تعداد به 55 هزار نفر رسیده است.

  • چند ویزا به هر کشور تعلق می‌گیرد؟

ویزاهای لاتاری بین شش منطقه جغرافیایی توزیع می‌شوند و بيشترين تعداد به مناطقی تعلق می‌گیرد که از میزان تقاضای کمتری برای مهاجرت به آمريکا از طرق غیر لاتاری برخوردار هستند. هیچ کشوری نمی‌تواند هر سال بیشتر از 7 درصد از ظرفیت کل ویزاها را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب عدالت در میان کشورهای مختلف دنیا برقرار می‌شود.

  • آیا با دو بار ثبت نام کردن می‌توان درصد، احتمال و شانس برنده شدن در لاتاری را افزایش داد؟

خیر. با این کار تنها شانس خود را برای برنده شدن پایین خواهید آورد.

  • مدرک تحصیلی بالا و یا موقعیت شغلی خوب موجب افزایش شانس برنده شدن در لاتاری می‌شود؟

خیر. همه ثبت نام کنندگان در لاتاری شانس برابری دارند، داشتن تحصیلات دانشگاهی یا موقعیت شغلی خوب در افزایش شانس برنده شدن در لاتاری هیچ تاثیری ندارند.

  • آیا داشتن مدرک زبان موجب افزایش شانس برنده شدن در لاتاری می‌شود؟

خیر. برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، به داشتن مدرک های زبان نظیر IELTS / TOFEL / GRE یا حتی تسلط به زبان انگلیسی نیازی نیست و هم چنین این مدارک در افزایش شانس برنده شدن در لاتاری هیچ تاثیری ندارند.

  • شانس برنده شدن ایرانیان در لاتاری چقدر است؟

با توجه به اینکه سهم هر کشور حداکثر می‌تواند ۷ درصد باشد. ایرانیان چیزی نزدیک به ۴۰۰۰ شانس خواهند داشت. لازم به ذکر است تغییراتی در تعداد شرکت کنندگان و تعداد ویزاهای لاتاری ایجاد می‌گردد که شانس برنده شدن در لاتاری را بالا می‌برند. تعداد ایرانیان پذیرفته شده در لاتاری تا ۶ هزار نفر نیز حدس‌زده شده است.

  • چه کسانی شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری دارند؟

همانطور که در این مقاله ذکر شد کسانی که به صورت صحیح و اصولی در لاتاری ثبت نام می‌کنند، افراد متاهل و کسانی که در محدوده سنی ۱۸ الی ۲۱ سال قرار داشته و مجرد هستند شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری دارند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

اگر تمایل دارید در زمینه درصد، احتمالات و افزایش شانس برنده شدن در لاتاری مشاوره دریافت نمایید، فرم زیر را تکمیل و پرداخت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان کارت سبز با شما ارتباط بگیرند


ارزیابی مهاجرت
4 پاسخ
  1. یدالله خوش اقبال گفته:

    سلام من فرزند طلاقم و 19 سالم است هم پدر وهم مادرم ازدواج کردند آیا میتونم ثبت نام 5 شانسه داشته باشم؟

    پاسخ
    • ساناز قنبری گفته:

      سلام بله یک ثبت نام جدا خودتون دو شانس از مادر و دو شانس از پدر میتوانید

      پاسخ
  2. کسری گفته:

    هرکاری حاضرم بکنم تا شانسم تو برنده شدن لاتاری بره بالا تر
    یعنی برام آرزو واقعا رفتن به آمریکا

    پاسخ
    • ساناز قنبری گفته:

      لاتاری آمریکا کاملا شانسیه و هیچ روشی برای بالاتر بردن شانس وجود نداره
      اما ثبت نام نادرست شما رو همون مرحله اول از ثبت نام میتونه حذف کنه پس به نوعی ثبت نام درست هم بالا بردن شانس محسوب میشه
      از طریق لینک زیر میتونید ثبت نام درست و دقیق داشته باشید
      https://cartesabz.net/register/

      پاسخ

نظر خود را درباره درصد، احتمالات و افزایش شانس برنده شدن در لاتاری ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *